Spuitcabines nemen een aanzienlijk deel van het energieverbruik in autoschadeherstel-bedrijven voor hun rekening. Een van de oplossingen om de spuitcabine-efficiëntie te verbeteren is het gebruik van luchtdrogende lakken.
Moderne lakken zijn volgens experts al na 15 minuten stofdroog zonder warmtebron, waardoor voertuigen sneller de cabine kunnen verlaten. Efficiëntere en duurzamere schadeherstelprocessen kunnen aanzienlijke winst opleveren in termen van verkorte doorlooptijden en energiebesparingen. Een belangrijk knelpunt in het proces is de spuitcabine, die traditioneel veel tijd en energie vergt.
In deze nieuwe poll zijn we benieuwd of het autoschadeherstelbedrijf het volgens u (in de toekomst) zonder spuitcabine afkan. U kunt de poll aan de rechterzijde van deze webpagina invullen.
Uitslag vorige poll
Voor onze vorige poll met de titel ‘Er is een tekort aan gekwalificeerde ADAS- en diagnosespecialisten‘, waarschuwde het Britse Institute of the Motor Industry (IMI) dat een gebrek aan ADAS-technici in het Verenigd Koninkrijk weggebruikers in gevaar brengt en de mobiliteit ondermijnt.
Het grootste deel (21) van de 39 respondenten geeft aan dit nu ook al te merken. Zes van de 39 reageerders stelt dit op dit moment nog niet te merken. Acht respondenten geeft aan wel een tekort aan gekwalificeerde ADAS-technici te verwachten, 4 reageerders denken dat dit niet gaat gebeuren.
in de toekomst.. .dat zou zeker kunnen , maar om te spuiten moet er wel een optimale basis spuit temperatuur zijn.
Spuittijden duren met de steeds transparantere kleuren veelal langer, met meerdere lagen.
Droogtijden kunnen wel korter met lucht drogende blanke lakken.