VVN campagne: Geen Smartphone achter het stuur

VVN campagne: Geen Smartphone achter het stuur

Tweederde van de deelnemers aan de VVN actie ‘Minimaal een week geen smartphone achter het stuur’ vond het niet moeilijk om de smartphone met rust te laten. Bovendien bleken de deelnemers te hebben ervaren dat het een groot voordeel heeft meer rust in de auto en aandacht volledig op het verkeer.

Social media
Dit stelt Veilig Verkeer Nederland. Men heeft als onderdeel van de overheidscampagne ‘social media en verkeer gaan niet samen’ met name de zakelijke weggebruiker uitgedaagd om een week lang de smartphone niet te gebruiken tijdens het rijden.
Ruim twee derde (67,9%) vond het niet moeilijk om de smartphone met rust te laten. Desondanks vond een kwart (26,8%) het lastig om de smartphone te laten liggen. Twee derde (68,8%) laat weten dit vol te gaan houden na een week, een kwart (24,1%) zegt dit waarschijnlijk te kunnen volhouden en 5,4% geeft aan zich zeker weten niet te houden aan het rijden zonder smartphone.

Onderweg
Reden voor deze campagne was dat uit onderzoek is gebleken dat de helft van alle smartphonegebruikers de telefoon ook onderweg gebruikt. Meer dan de helft van de deelnemers aan de actie geeft ook aan dat hij wel eens een onveilige situatie achter het stuur heeft meegemaakt.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.