Verkeersveiligheidscampagne uitgebreid

Verkeersveiligheidscampagne uitgebreid

Volgend jaar gaat het Verbond van Verzeke-raars de verkeersveiligheidscampagne ‘Trials 2005 – the ultimate driving test’ uitbreiden. Deze campagne startte in april dit jaar en is gericht op jongeren tussen 18 en 24 jaar die nog maar net hun rijbewijs hebben. Hiermee speelt men in op het gegeven dat zij 4 keer zo vaak zijn be-trokken bij ongevallen als oudere chauffeurs. De campagne maakt jongeren bewuster van de gevaren in het verkeer en van hun eigen gedrag. De campagne omvat een rijvaardigheidstest op het TT-circuit in Assen. In totaal hebben er 300 jongeren meegedaan, verdeeld over 12 trainingsdagen. Volgend jaar komen er 4 keer zoveel trainingsdagen: 48 met elk 25 deelnemers.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.