Zego en Fixico optimaliseren schadeafhandeling
Fixico oprichters Mark van Laar en Derk Roodhuyzen de Vries

Zego en Fixico optimaliseren schadeafhandeling

Digitaal autoschadeherstel-platform Fixico en verzekeringsmaatschappij Zego gaan samen de afhandeling van voertuigschades centraliseren en optimaliseren. Het doel is om de efficiëntie en transparantie van Zego klanten te optimaliseren en vergroten. 

Het directe resultaat van de samenwerking is, volgens Fixico -waar voormalig Audi topman Bram Schot senior adviseur is -, dat Zego klanten per directe ingang alle schades centraal kunnen beheren en dat de status van het herstel real-time gevolgd kan worden. 

Zego, dat recent in Nederland gestart is, biedt zakelijke klanten een pakket diensten waarmee fleetmanagers tijd en geld kunnen besparen door onder andere administratie te vereenvoudigen en actief risicobeheer om het rijgedrag van zakelijke rijders te verbeteren. Het doel is om het aantal ongevallen te verminderen waardoor verzekeringskosten omlaag kunnen en de wagenparkkosten lager uit zullen vallen.

Voor de dagelijkse claims management werkzaamheden werkt Zego samen met claim management- en IT-ontwikkelaar Van Ameyde. Het digitale platform van Fixico is naar eigen zeggen volledige geïntegreerd met de software van Van Ameyde, zodat Zego fleet managers het claim en schadeherstelproces op een naadloze manier van begin tot eind kunnen beheren.

Verzekeringsindustrie transformeren

“Fixico helpt ons het hersteltraject digitaal te managen, waardoor we volledige controle hebben op alle reparaties. Daarnaast profiteren we direct van Fixico’s alsmaar groeiende Europese netwerk van herstelbedrijven”, aldus Sander Kernkamp, general manager Zego.

Fixico ceo en medeoprichter Derk Roodhuyzen stelt dat Zego verzekeringen makkelijk maakt. “We zijn heel blij dat Zego ons heeft gevraagd om ervoor te zorgen dat het autoschadeherstel net zo makkelijk wordt. Samen zijn we in staat om een volledig digitale oplossing te bieden, die niet alleen een betere gebruikerservaring, maar ook altijd de beste hersteloplossing biedt op het gebied van kwaliteit, kosten, beschikbaarheid en afstand.”

Fixico’s autoschadeherstelplatform en Europese marktplaats van ruim 2.500 herstelbedrijven ondersteunt zakelijke klanten en hun berijders bij het vinden van de beste hersteloplossing voor hun voertuigen. De samenwerking tussen Fixico en Zego wordt snel uitgerold naar andere landen in Europa. Naast het schadeherstel, maakt Zego gebruik van Fixico’s netwerk in Nederland en Frankrijk voor de installatie van tracking apparatuur in de auto’s van Zego klanten.

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.