Autofabrikant Stellantis en ruitschadeconcept Dealerglass gaan samenwerken. Volgens Dealerglass is het concept een stap dichterbij een volledige merkdekking gekomen.
Het doel van Dealerglass is om uiteindelijk een volledige merkdekking realiseren. Dit bevestigen Dealerglass oprichters Bart Janssen en Erwin Arends aan website Automotive Management.
Glasformule
“We verwachten dit doel begin 2022 te bereiken. Berijders willen graag naar de eigen merkdealer voor ruitschadeherstel”, aldus Janssen en Arends. Dealerglass loodst een deel van de gestuurde ruitschade van zakelijke klanten (lease- en verzekeringsmaatschappijen) naar het dealerkanaal. Dealerglass ging in maart van dit jaar van start en heeft bijvoorbeeld ook al de Volkswagen merken aangesloten op de glasformule. De aansluiting van Stellantis-merken betreft de merken Peugeot, Opel, Citroën, Jeep, Chrysler, Fiat (professional), Alfa Romeo, Abarth en Lancia.