Liqui Moly lanceert nieuwe autoverzorging producten
(Foto: Shutterstock)

Liqui Moly lanceert nieuwe autoverzorging producten

Liqui Moly heeft in de categorie Autoverzorging diverse recepten en verpakkingen vernieuwd. Ook de etiketten hebben een herzien ontwerp.

Met de herlancering neemt het bedrijf uit het Duitse Ulm het voortouw en benadrukt zijn competentie op het gebied van autoverzorging, aldus een persbericht. “Ook in dit vakgebied hebben we naam gemaakt”, zegt verkoopleider Günther Wengert. “Net als op het gebied van smeermiddelen en additieven beschikken wij over tientallen jaren expertise.”

Beter bestand tegen weer

De nadruk van de vernieuwing ligt op de producten Glanspolish, Polijsten & Was en Hardwas en beschermende was. “De nieuwe formules zijn gemakkelijker aan te brengen en uit te wrijven. Bovendien zijn ze beter bestand tegen weersinvloeden”, legt Wengert uit. Verzorgingsprofessionals zullen merken dat er nog meer aandacht is besteed aan het afparelen van water. Experts noemen dit het beading effect, de Engelse term voor parelvorming. Zonder was, verzegeling of coating vormen zich geen waterparels op de lak. Je hebt dan eerder vormloze watervlekken in plaats van mooie kleine druppels die bij regen van de auto lopen en die het vuil nauwelijks een kans geven om zich aan te hechten. “Precies die gelijkmatige vorming en verdeling van de waterdruppels vinden veel gebruikers belangrijk. En we leveren wat de klant wil”, aldus Wengert.

Verder worden de grijze verpakkingen vervangen door transparante blauwe. De spuitflessen en doppen zijn ook aangepast, voor een meer doelmatig gebruik. Met de relaunch benadrukt Liqui Moly zijn competentie en innovatiekracht op alle gebieden van de autochemie. Volgens het bedrijf zijn zij een van de weinige leveranciers met een compleet assortiment.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.