Autotaalglas wil 33 procent autoruitschademarkt

Autotaalglas wil 33 procent autoruitschademarkt

Autotaalglas gaat inzetten op een ‘gecontroleerde groeispurt’. Het Assurantie Magazine meldt dat deze autoglasschadeketen het aantal vestigingen de komende jaren wil uitbreiden tot maximaal 60 en het marktaandeel van de huidige 20% naar minimaal 33%. Volgens algemeen directeur Henk Kooijman is dat niet makkelijk: “Immers, iedereen is opgegroeid met de dominantie van Carglass in deze markt, waarin jaarlijks zo’n 200 miljoen euro omgaat.” Hij schat het aandeel van de marktleider op 55 à 60%. Volgens het Assurantie Magazine denkt Autotaalglas het eigen marktaandeel te kunnen vergroten door sterk op de prijs/waardeverhouding te focussen en richting de verzekeraars een concrete invulling te geven aan het begrip ‘partnership’. De onlangs geschrapte mobiliteitstoeslag zou daar een voorbeeld van zijn. Door allerlei technische ontwikkelingen in autoruiten en de opmars van panoramadaken voorziet Autotaalglas in de nabije toekomst een stijgende schadelast voor verzekeraars in autoruitschade.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.