Autoglaz zoekt uitbreiding van zijn netwerk

Autoglaz zoekt uitbreiding van zijn netwerk

Autoglaz uitbreidingAutoglaz wil haar netwerk uitbreiden, haar naamsbekendheid vergroten en de positie in de autoruitherstelbranche versterken. Dit zei commercieel directeur Maxim Bakker tegen AM.

Doorgroeien
“Op dit moment hebben we zestien ondernemers met achttien vestigingen. We willen zeker doorgroeien naar een groter aantal full-service vestigingen.” In januari namen de ondernemers van Autoglaz de formule over van The Alwaysbemobile Company. De vrijheid die met de verzelfstandiging gepaard gaat, biedt Autoglaz de kans te groeien en samenwerking te zoeken met andere marktpartijen.

Dekkend netwerk
Uiteindelijk wil Autoglaz een landelijk dekkend netwerk realiseren. Voorts is er ruimte voor een flink aantal shop-in-shops of servicepunten. Het voordeel van dergelijke overeenkomsten is niet alleen een groter marktbereik maar ook meer schaalgrootte en inkoopvoordeel, aldus Bakker: “De complexiteit van het autoglasreparatieproces noopt ondernemers namelijk tot voortdurende kostbare investeringen in geavanceerde apparatuur die als collectief voordeliger kan worden aangeschaft. Neem de kalibratie-apparatuur, een kostbare aanschaf maar absoluut noodzakelijk in het moderne ruitschadeherstelbedrijf.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.