Imago verzekeraars licht verbeterd

Imago verzekeraars licht verbeterd

Verbond van VerzekeraarsHet image dat de verzekeraars hebben bij consumenten, is in 2014 licht gestegen. Dat blijkt uit de Consumentenmonitor 2014 van het Verbond van Verzekeraars, een jaarlijks onderzoek naar het imago van de verzekeringsbranche.

Vertrouwen
Uit de monitor blijkt dat Consumenten in het algemeen positief zijn over veranderingen in de verzekeringssector. 69 procent van de Nederlandse consumenten vertrouwt erop dat de verzekering die zij aanschaffen aan hun verwachtingen voldoet en maakt zich weinig zorgen over hun verzekeringen.

Makkelijker overstappen
Volgens de monitor geven consumenten aan dat het makkelijker is geworden om over te stappen en dat informatie makkelijker vindbaar is. Ook geven zij aan dat ze vriendelijker te woord gestaan worden. De verzekeringssector krijgt een relatief hoger rapportcijfer dan banken, adviseurs, pensioenfondsen en de overheid.

Consumenten zijn tevreden als ze de zekerheid hebben dat voor de hand liggende risico’s zijn afgedekt. Ook persoonlijke ervaringen bepalen het gevoel van zekerheid. Zowel hun eigen ervaring (44 procent) als de ervaringen van vrienden of bekenden (22 procent) spelen hierbij een rol. Ook een uitgebreide dekking draagt bij aan het gevoel van zekerheid (26 procent). Een hoge premie of de naamsbekendheid van de verzekeraar spelen in mindere mate een rol.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.