Carglass wordt het vaakst aanbevolen door klanten

Carglass wordt het vaakst aanbevolen door klanten

Carglass wordt door haar klanten het meest aanbevolen, zo concludeert Feeddex. Dit meldt het Expertise Magazine. Feeddex houdt zich bezig met klanttevredenheidsonderzoek. Uit de Netto Promotor Score (NPS), die meet in hoeverre klanten het bedrijf zouden aanbevelen, volgde voor Carglass in 2010 een uitkomst van 60, wat volgens Feeddex-directeur Gijs Kramer een ongekend hoge score is. “Ik ben in Nederland nog geen bedrijf van deze omvang tegengekomen met zo’n hoge score.”
Carglass krijgt jaarlijks ca. 125.000 terugkoppelingen van individuele automobilisten op haar tevredenheidsonderzoek. Klanten hebben de mogelijkheid om continu feedback te geven op haar service. “De zogeheten Netto Promotor Score wordt berekend door klanten op een schaal van 0 tot 10 aan te laten geven of zij een bepaald bedrijf zouden aanbevelen aan vrienden?, aldus Kramer in het Expertise Magazine. “Door het aantal promoters – zij die cijfer van 9 of 10 geven – te verminderen met het aantal detractors – deze geven cijfer zes of lager – volgt de NPS-score.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.