Care gaat zich richten op ongestuurde markt

Care gaat zich richten op ongestuurde markt

Care Schadeservice gaat zich richten op de ongestuurde markt, de consument
die de schade zelf moet betalen. Dit maakte directeur Johan van Klinken bekend tijdens de nieuwjaarsreceptie. Hiervoor wil Care de naamsbekendheid vergroten. Volgens Van Klinken bedraagt deze op dit moment 20%: “1 op 5 Nederlanders kent Care. We willen dit aandeel verhogen. Niet door grote marketingcampagnes, maar door in de virtuele en reële wereld in te zetten op schadepreventie.”

Zo gaat Care zwaar inzetten op het internet. “Wij willen dat alle googlelaars bij onze site uitkomen en een goede propositie krijgen. De site en de processen erom heen worden op dit moment gebouwd en zullen per 1 april operationeel zijn.”
Daarnaast zal Care ook de vestigingen ondersteunen bij het doen van lokale acquisitie. “Daarin zullen we kiezen voor een uniforme aanpak, waarbij we de resultaten goed kunnen meten. Het zal een combinatie zijn van lokale advertenties en ludieke spraakmakende acties.”

Een derde middel voor het  vergroten van de naamsbekendheid is de lancering van ‘Take Care’. Onder deze noemer wil het bedrijf consumenten helpen met schadepreventie. “We gaan als schadehersteller vertellen hoe je schades moet voorkomen”, zei van Klinken. “Niemand is namelijk geïnteresseerd in ‘schade’, behalve als het je net overkomt.” Hoe je dan ook een low interest product onder de aandacht brengt is volgens Van Klinken door je te richten op schadepreventie. “Daarvoor is immers wel permanente interesse. Als je de aandacht wilt hebben moet je je daar dus op profileren.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.