Teammanager Automotive

Domeinen Roerende Zaken (DRZ)

Soesterberg

36 uur uur per week

HBO/HTS

Geplaatst op: 18 februari, 2021


Als team Soesterberg zijn we verantwoordelijk voor het ontvangen, verwerken en teruggeven van voer- en vaartuigen. Binnen ons bevlogen team van automotiveprofessionals werken veertien medewerkers logistiek en negen medewerkers taxatie. Ons team is op zoek naar een daadkrachtige, verbindende en inspirerende teamleider die samen met ons wil werken aan onze team- en organisatiedoelen voor nu en in de toekomst.

Afdelingshoofd Productie Ruud Marsman vertelt het volgende over de samenwerking en gedrevenheid binnen het team: “De medewerkers op locatie Soesterberg zijn iedere dag bezig om de verkooplocatie verder door te ontwikkelen. Het werk is veelzijdig en we staan steeds weer voor nieuwe, uitdagende vraagstukken. Daarin wordt de samenwerking met elkaar gezocht om uiteindelijk tot het beste resultaat te komen voor onze klant.”

Jij bent als teamleider dé expert als het gaat om het stellen van heldere (organisatorische) kaders waarbinnen de werkzaamheden worden verricht. Hierover schakel je voortdurend met het afdelingshoofd Productie. Met humor, lef en verstand van zaken draag je het organisatiebeleid uit. Je bent in staat om een goede verbinding te leggen tussen mensen en doelen. Daarbij zet je je met enthousiasme in voor de ontwikkeling van zowel de medewerker, het team als Domeinen Roerende Zaken (DRZ).

Jouw stijl van communiceren kenmerkt zich als inspirerend, motiverend en duidelijk. Het schakelen tussen jouw stijlen van leidinggeven gaat je op een natuurlijke wijze af. Je bent stressbestendig en collegiaal. Wanneer er belemmeringen in de samenwerking ontstaan, kun jij de situatie goed analyseren, durf je de problemen te benoemen en los je ze daadkrachtig op.

Samen met je collega-teamleiders opereer je als eenheid binnen de afdeling Productie. Je bent in staat om met jouw kennis van logistieke processen en taxatieprocessen verbetervoorstellen te doen. Hiervoor schakel je gemakkelijk met andere afdelingen binnen DRZ zoals het Klant Contact Centrum en Bedrijfsvoering.

Getagd als: Utrecht


Functie eisen

Profiel Je bent flexibel, een verbinder en werkt makkelijk samen met directe en indirecte collega’s. Daardoor vind je snel jouw weg naar mensen binnen en buiten de organisatie. Je bent van nature positief kritisch en gaat zelfstandig op onderzoek uit als je meer informatie en kennis nodig hebt. Je kunt goed omgaan met veranderingen en bent hierin zelfsturend. Om te bereiken wat je voor ogen hebt, breng je jouw voorstellen met flair en overtuigingskracht. Analytisch vermogen, durf en onafhankelijkheid typeren je. Bovendien ben je proactief en zet je graag een stapje extra. Je hebt een behoorlijke dosis energie en je wilt jezelf blijven ontwikkelen, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk. Je weet hoe je je eigen gedragsstijl af moet stemmen op de situatie. Tot slot ben je een enthousiaste, doortastende en betrokken collega. Functie-eisen Must-have
  • Je hebt hbo-niveau; bij voorkeur beschik je over een relevante opleiding en ervaring in de automotivesector.
  • Je hebt ervaring in leidinggeven aan een team.
Nice to have
  • Je bent bij voorkeur lid van een branchevereniging van taxateurs met als specialisatie voertuigen.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van taxatie en bewaarmethoden op het gebied van voertuigen.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van logistieke processen.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van relevante wet- en regelgeving.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het systeem SAP.


Arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. Bijzonderheden We willen dat iedereen zich thuis voelt bij het ministerie van Financiën en zichzelf volledig kan ontwikkelen. Want samen werken aan een financieel gezond Nederland is waar we voor staan. Dit doen we vanuit verschillende perspectieven, achtergronden en inzichten, omdat we geloven dat dit onze denkkracht vergroot. Iedereen is welkom ongeacht culturele achtergrond, leeftijd, arbeidsvermogen, gender of seksuele voorkeur. Met jouw unieke bijdrage spelen we beter in op de behoeften uit onze samenleving.
  • Een selectieassessment kan deel uitmaken van het selectieproces.


Bedrijfsprofiel

Ministerie van Financiën
Samenwerken aan een financieel gezond Nederland

Het werk van het ministerie van Financiën gaat over meer dan cijfers en geld alleen. Het gaat over mensen zoals jij en ik. Mensen met verwachtingen, zorgen, vragen, dromen en plannen. We rekenen bijvoorbeeld allemaal op financiering voor goede zorg en goed onderwijs. Op duidelijkheid over belastingtarieven en op betrouwbare banken en verzekeraars, in Nederland en daarbuiten. En we rekenen allemaal op duidelijkheid over exportregels en wat we wel en niet mee mogen nemen vanuit de vakantiebestemming.

Het ministerie van Financiën luistert naar wat er speelt in de samenleving van vandaag en heef t aandacht voor hoe Nederlanders hun toekomst zien. Met die kennis en inzichten leggen we samen met andere ministeries en binnen ons internationale netwerk de juiste verbindingen en brengen we Nederland verder. We zorgen ervoor dat Nederland en onze economie klaar zijn voor de steeds sneller veranderende wereld van morgen. Op alle f ronten. Dat gaat niet vanzelf . En natuurlijk is daar ook geld voor nodig. Dat geld brengen burgers en bedrijven via belastingen bijeen, en verdeelt de overheid over zaken die we als samenleving belangrijk vinden. Daarvoor moeten er keuzes worden gemaakt en worden ingegrepen als dat nodig is. Om ons land financieel gezond te houden, moet onze economie namelijk in balans blijven en tegelijk ook ruimte krijgen om te groeien.

 

Samen zorgen we ervoor dat er in Nederland kansen zijn voor welvaart en groei voor iedereen, vandaag, morgen en daarna. Samen werken we aan een financieel gezond Nederland.

Onze kernwaarden integer, deskundig, duidelijk, durf en samenwerken zijn leidend voor ons gedrag en geven ons een gezamenlijke taal, waarmee we onderling bespreekbaar maken wat we doen en hoe we dat doen.

Lees meer over het ministerie van Financiën op https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-financien/organisatie.

Domeinen Roerende Zaken, team Soesterberg

Domeinen Roerende Zaken (DRZ) is verantwoordelijk voor de verwerking van overtollige goederen van rijksdiensten en is de wettelijke bewaarder van in beslag genomen goederen.

Wij zijn een onderdeel van het ministerie van Financiën en de specialist op het gebied van de af stoot van roerende zaken, rijksbreed. We coördineren, adviseren, vernietigen, bewaren of verkopen goederen die door justitie of andere officiële opsporingsinstanties in beslag zijn genomen. Daarnaast werken we nauw samen met onder meer het rijksbrede categoriemanagement als het gaat om de af stoot van rijksovertollige goederen.

DRZ heef t het hele land als werkgebied en bestaat uit de locaties Apeldoorn, Soesterberg, Bleiswijk, Hoogeveen en Ulicoten.

Team Soesterberg

Soesterberg is een van de productielocaties van DRZ. Als team Soesterberg zijn we verantwoordelijk voor het ontvangen, verwerken en teruggeven van voornamelijk voeren vaartuigen. Binnen het team werken veertien medewerkers logistiek en negen medewerkers taxatie.



Contact

Voor meer informatie over deze vacature, kun je contact opnemen met de heer Ruud Marsman (afdelingshoofd Productie) op 06-22499076.

Meer informatie over de sollicitatieprocedure kan worden opgevraagd bij de afdeling personeelszaken via [email protected].

Enthousiast geraakt over de functie? Dan kun je jouw sollicitatiebrief met CV versturen naar het e-mailadres [email protected]
Upload uw CV of een ander relevant bestand. Max. bestandsgrootte: 64 MB.


U kunt op deze baan en anderen solliciteren met uw online cv. Klik op de onderstaande link om uw online cv in te dienen en uw sollicitatie naar deze werkgever te e-mailen.

Vacature details

  • Functiegroep
    Management
  • Functie
    Teammanager Automotive
  • Dienstverband
    Tijdelijk
  • Uren
    36 uur
  • Opleidingsniveau
    HBO/HTS
  • Werkervaring
    1 - 2 Jaar