Wit populairste autokleur

Na 7 jaar de meest gekozen kleur te zijn geweest, is zilver nu vervangen door wit/wit parelmoer als de populairste kleur voor nieuwe auto’s wereldwijd. Dat blijkt uit het Global Automotive Colour Popularity Report 2007 van DuPont Refinish. Alleen in Europa is zwart/zwart effect de populairste kleur, met een marktaandeel van ongeveer 25 procent. Wereldwijd was er ook een toenemende populariteit van grijs en rood. "Deze verschuiving in populariteit van autokleuren volgt de mondiale trends op het gebied van woninginrichting, mode, consumentenproducten en industriële vormgeving", aldus DuPont Refinish. "Met name de groei van witte parelmoer- en zwarte metaalkleuren laat zien dat klanten steeds meer de voorkeur geven aan neutrale tinten met speciale effecten om een individueel accent of een bepaalde flair te bereiken."

Akzo kandidaat voor Indiase Tata Nano 20 mrt.
Akzo Nobel is kandidaat om de coatings te leveren voor de Tata Nano, het Indiase autootje dat deze zomer op de markt komt en ongeveer 1.750 euro gaat kosten. Dit meldt FEM Business. Op dit moment zou Tata nog proeven doen met de poederlakken van Akzo. Deze lakproducent levert al de poederlakken voor de Ace Truck, die ook door Tata in India wordt geproduceerd. Het zou nog niet bekend zijn waanneer de Indiase autofabrikant een beslissing neemt over leverantie van de poederlakken. FEM Business meldt ook dat Akzo Nobel door de poederlaktechnologie is teruggekeerd op de markt voor lakken voor nieuwe auto’s. "Akzo verliet deze markt eind jaren tachtig van de vorige eeuw."

Auteur: court-jan

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.