Vertrouwen in verzekeraars laag
Het vertrouwen van consumenten in verzekeraars ligt aanzienlijk lager dan gemiddeld. Dit stelt vakblad AM (Assurantie Magazine) op basis van onderzoek van De Zaak van vertrouwen in samenwerking met marktonderzoeksbureau Multiscope, waarover AM exclusief berichtte.
Vertrouwensindex
Uit het onderzoek blijkt dat de Vertrouwensindex voor Verzekeraars 55 is. Aangezien de algemeen Nederlandse Vertrouwensindex op 100 is gesteld, ligt het vertrouwen in de verzekeringsmerken in Nederland aanzienlijk lager dan gemiddeld, aldus AM. “Het is niet best gesteld met het vertrouwen in de verzekeraars.”
Uit het onderzoek blijkt dat een aantal verzekeraars een hogere vertrouwensindex heeft dan gemiddeld in de branche (dus boven de 55). Dit zijn Univé, Interpolis, Centraal Beheer, FBTO, Ohra, Nationale Nederlanden en Delta Lloyd, waarbij Univé de hoogste vertrouwensindex (91) heeft.
Nieuwe spelers
Volgens AM is het opvallend dat nieuwe spelers als Inshared, Ditzo en Brand New Day moeite hebben om het vertrouwen van de Nederlander te winnen: “Zij scoren laag, waarbij opvalt dat Brand New Day zelfs een negatieve vertrouwensindex van -7 heeft. Dat betekent dat er meer mensen zijn die geen vertrouwen hebben in Brand New Day, dan mensen die dat wél hebben.””