Standox ontwikkelt Smart Repair App
Standox heeft tijdens de Auto Prof Vakbeurs in Gorinchem haar nieuwe Standox Smart Repair App laten zien. Deze app moet de offerte en de administratieve afhandeling bij kleine schades vereenvoudigen.
Drie categorieën
Met de nieuwe Smart Repair App kunnen schadeherstel- en dealerbedrijven de prijs van het herstel van een kleine schade bepalen. Het gaat hierbij om schades die te herstellen zijn met Smartrepair, Spotrepair en 1Day Repair. “Voor de calculatie wordt veelal gebruik gemaakt van vaste gegevens”, aldus Key Accountmanager Jan Sterk. “De schades worden in drie categorieën ingedeeld (groot, middelgroot en klein). Aan de hand hiervan komt de prijs tot stand.”
Digitaal
De calculatie wordt met de klantgegevens (digitaal) samengevoegd in een offerte. De klant kan deze digitaal op de tablet ondertekenen voor accoord en er kan een afspraak worden ingepland. “Wat de app anders maakt dan andere apps voor het calculeren van kleine schades, is volgens Sterk de informatie over de reparatie en de gebruikte materialen en producten: “Er is een stappenplan over het herstelproces met foto’s en met informatie over de gebruikte producten en materialen.”
De app is exclusief voor schadeherstelbedrijven die met Standox werken. Hij is mede ontwikkeld door Organisatieadviesbureau Greenprint Nederland van Gijs Pippel (Autschade Pippel in Zaltbommel). Momenteel draait de app proef bij 25 bedrijven.