Ook CED komt met calamiteitenplan hagel

 

CED heeft een calamiteitenaanpak ontwikkeld voor hagelbuien om schademeldingen na een hagelbui in goede banen te leiden. “Hiermee kan een verzekeraars juist bij calamiteiten zijn waarde laten zien.”

Schadeafhandeling
Het is niet vreemd dat CED de calamiteitenaanpak juist nu presenteert, want in dit jaargetijde krijgen we steeds vaker te maken met extreem weer. Na noodweer zet de schadebehandelaar binnen 1 uur een schadeproces in gang om de hagelschade snel en effectief te verwerken. CED neemt de totale regie op schadeafhandeling in de getroffen regio van de verzekeraar over. Voor de meldingen wordt gebruik gemaakt van de capaciteit van CED’s alarmcentrale SOS International. De behandeling van de schades worden zoveel mogelijk geautomatiseerd via CED Connect: “De verzekeraar bespaart tot 50% op de behandelkosten”, aldus CED. “Cruciaal onderdeel is dat we geheel digitaal het verwachte schadebedrag met een nauwkeurigheid van 95% kunnen benaderen. Alleen bij (vermoedelijke) total loss en uitzonderlijke schades wordt nog fysieke expertise ingezet.”

Intake centers
CED opent direct na een extreme hagelbui speciale intake centers in en rond het getroffen gebied. Hier wordt direct de expertise uitgevoerd en wordt bepaald wat er nodig is om het voertuig te herstellen en wordt eventueel vervangend vervoer geregeld. CED selecteert verschillende hagelherstel centra in én buiten Nederland en verzekerden kunnen in de calamiteiten app real-time hun auto volgen.

Auteur: court-jan

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.