Norton versterkt positie met nieuwe identiteit
Met als thema ‘Norton Blue Sky Story versterkt Saint-Gobain Abrasives, leverancier van Norton slijp- en schuurmiddelen, haar wereldwijde positie van Norton met een nieuwe visuele identiteit. Hierdoor wordt het verschil tussen de producten duidelijker zichtbaar, zo meldt de leverancier. “In het aankomende jaar gaan we verder met het ontwikkelen en uitrollen van communicatie op een eenduidige wijze om de Norton beleving te versterken.“
Saint-Gobain
In het Norton logo is nu de naam Saint-Gobain toegevoegd. Hiermee wil het bedrijf de positie als wereldleidend premium merk in slijp- en schuurmiddelen benadrukken. “Norton is nu direct herkenbaar bij elke levering”, zo meldt men. “Norton krijgt een eenduidige visuele identiteit door heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Daarna volgt voor iedere markt verpakking en informatie specifiek gericht op dat vakgebied. Tevens zorgt deze verpakking voor minder schade aan het milieu.”
Schadeherstel
Norton heeft een uitgebreid aanbod voor de autoschadeherstelbranche. De Norton verpakkingen hebben een eenduidige en sterke merkweergave bij alle productcategorieën. Op de verpakking staat duidelijk beschreven wat de productvoordelen zijn en hoe het product gebruikt kan worden.