Vereniging SchadeVoertuigen bestaat 20 jaar

Vereniging SchadeVoertuigen bestaat 20 jaar

VSV 20 jaarDit jaar viert de Vereniging SchadeVoertuighandel, kortweg VSV, haar 20-jarig bestaan. De VSV werd twee decennia
geleden opgericht en functioneert als professionele belangenbehartiger van de verenigde bedrijven die rechtstreeks van autoverzekeraars schadevoertuigen kopen.

Biedingen schadevoertuigen
Bij de start in 1995 was er verschil van inzicht tussen de VSV en verzekeraars over de koers naar modernisering van het biedingssysteem. Ook lag er een taak om effectiever de criminaliteit in de autobranche te bestrijden. Hiervoor werd op initiatief van de VSV en het Verbond van Verzekeraars in 1998 de Nederlandse Restwaardebeurs, kortweg NRM, opgericht. Door de schadevoertuigen gecontroleerd via erkende bedrijven te laten lopen, werd voorkomen dat de identiteit van schadevoertuigen kon worden misbruikt om gestolen voertuigen van een ‘nieuwe’ identiteit te voorzien.

Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit
In 2005 ging de NRM, samen met het Vermiste Autoregister (VAR) en de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM), onder één vlag verder onder de naam Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit, kortweg VbV. De VSV bezet hier een zetel in het College van Deskundigen Schadevoertuigen. Alle VSV-leden hebben een VbV-erkenning.

Ook leverde de VSV haar bijdrage aan Keuren na Schade, waarmee voertuigen met zwaardere schade warden voorzien van een WOK-melding (Wacht Op Keuren). Hierbij wordt het kenteken elektronisch ongeldig gemaakt en moet een dergelijk voertuig eerst door de RDW worden gekeurd eer het weer de weg op mag.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.