Stiba start campagne voor hergebruik onderdelen

Stiba start campagne voor hergebruik onderdelen

Stiba start de campagne ‘Duurzaam Gebruikt’, om het hergebruik van onderdelen te promoten. Dit meldt Automotive Management.

Onderzoek
Uit een onderzoek dat de branchevereniging begin dit jaar door GFK liet uitvoeren, blijkt dat 67 procent van de autobezitters wel bekend is met de mogelijkheid om hergebruikte onderdelen te monteren, maar 33 procent niet. Van de mensen die goed bekend zijn met dit fenomeen, heeft 34 procent meerdere keren een hergebruikt onderdeel bij een reparatie laten monteren, en 40 procent 1 keer.

Gemiste kans
Ruimte voor verbetering, vindt Stiba, dat nu dus een social mediacampagne start. “Het is een gemiste kans om bij reparatie niet te kiezen voor gebruikte onderdelen: ze zijn een voordelig en duurzaam alternatief waarop je in de meeste gevallen gewoon garantie krijgt”, stelt Ruud Spuijbroek, voorzitter van Stiba. “Hoe meer mensen ervoor kiezen om hun auto te laten repareren met gebruikte onderdelen, hoe meer we met elkaar bijdragen aan duurzame mobiliteit en de circulaire economie.”

In 2014 voerde Stiba ook campagne om het imago van hergebruikte onderdelen te verbeteren.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.