Rabobank: schadeherstelbedrijven moeten zich richten op eigen marktpositie

Rabobank: schadeherstelbedrijven moeten zich richten op eigen marktpositie

Naast constante aandacht voor kostenreductie en procesoptimalisatie moeten schadeherstelbedrijven aandacht besteden aan de eigen marktpositie, bijv. een bepaald marktsegment of een bepaalde doelgroep. Dit staat in de nieuwe uitgave ‘Cijfers en Trends’ van de Rabobank. Hiermee zouden zij hun marktpositie kunnen versterken: "Als gevolg van steeds hogere eisen is er een toename van het investeringsniveau en dus ook van de schaalgrootte van schadeherstelbedrijven. In combinatie met de krimpende markt zorgt dit wel voor verdere druk op marges en tarieven." De intrede van accident-management zou nog leiden tot een verdere zoektocht naar kostenreductie in het gehele schadeherstelproces. (Meer: AM20)

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.