Originele onderdelen minder in trek

Originele onderdelen minder in trek

Onder invloed van Monti is het begrip ‘origineel onderdeel’ verwaterd, leert onderzoek van RAI Autovak, dat zich richt op zowel schadeherstelbedrijven als (truck)dealers en de universele garage. Ook bleek dat als een universele garagist moet kiezen tussen een origineel onderdeel of een A-merk, dat men dan de voorkeur geeft aan het A-merk. De samenstellers constateren bovendien dat digitaal bestellen van onderdelen voor de aftermarket belangrijker is geworden. In 2002 gaf nog 13 procent van de garagebedrijven aan bestellingen van onderdelen ook via internet te plaatsen, in 2006 was dit al 65 procent. De meest gebruikte online bestelsystemen zijn: Mijn Grossier (69 procent), Aldoc (16 procent), TecCom (2 procent) en Kubus (2 procent).

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.