MSH equipment introduceert nieuwe reparatietechnieken met grote besparingen [Partnerbijdrage]

MSH equipment introduceert nieuwe reparatietechnieken met grote besparingen [Partnerbijdrage]

Al lange tijd staat het rendement binnen het schadeherstelbedrijf onder grote druk. De uurlonen zijn te laag en op het vervangen van onderdelen zit geen of weinig marge. Zeker is dat herstellen voor alles en iedereen beter is dan vervangen. Met traditioneel, cosmetisch uitdeukwerk worden er grote delen blank gemaakt, met de spotter en uitdeukstations wordt de schade hersteld, daarna wordt de laklaag hersteld en is de auto weer in perfecte staat. Dit kan sneller!

MSH introduceert nieuwe reparatietechnieken met grote besparingen Pads

MSH equipment, dat ook een spuitrobot voor velgen in het assortiment heeft, heeft onlangs een nieuw en innovatief lijmsysteem in de markt gezet van Spanesi. Basis zijn de uniek niet vervormbare lijmpads met stalen kern. Deze worden in verschillende afmetingen en vormen geleverd. In de lijmpad zit schroefdraad waar hulpstukken ingeschroefd kunnen worden. Daardoor zijn de lijmpads via koppelstukken aan elkaar te bevestigen. Er kan met 5 ton aan getrokken worden. De lijmpads zijn onverwoestbaar!

Er zijn verschillende slaghamers waar de lijmpads via koppelstukjes vast in gemonteerd worden. Daardoor is er geen slagkracht verlies. De slaghamers hebben een keramische lagering waardoor ze bijzonder fijn werken.

Kwalitatief betere reparatie

Voorwaarde voor lijmen is dat de lak in tact is. Lijm hecht alleen op de lak. Het grote voordeel is dat er niets blank gemaakt wordt. Het nadeel met blank maken is dat de reflectie weg is. De deuk is dan slecht te zien. Met lijmen zie je precies wat er gebeurt. Dankzij de verschillende vormen en maten is er altijd een passende lijmpad, ook om een lijn in de plaat terug te brengen. Soms kan de hele deuk met lijmen eruit gehaald worden en hoeft er überhaupt niet gespoten te worden.

MSH equipment introduceert nieuwe reparatietechnieken met grote besparingen

In andere gevallen wordt er een klein deel blank gemaakt en wordt het laatste deel van de deuk met de spotter verwijderd. Het is een enorme tijdsbesparing en materiaalbesparing. Kwalitatief is het ook een betere reparatie, omdat inbranding met de spotter op het plaatwerk voorkomen, of tot een minimum beperkt wordt.

Nieuw is de Flash mini trektoren van Spanesi. Het perfecte systeem om snel te kunnen trekken in combinatie met een lijmsysteem of uitdeukstation. Dankzij de pneumatische verankering staat de Flash trektoren op iedere enigszins gladde vloer heel goed vast, waardoor er met maar liefst 2500 kg getrokken kan worden. De trektoren kan overal gebruikt worden en onder iedere hoek ten opzichte van de auto geplaatst worden.

Er is geen afstempeling op de auto nodig en er wordt altijd recht getrokken. Het trekgedeelte kan traploos in iedere gewenste hoogte ingesteld worden. Groot voordeel is dat er heel gedoseerd getrokken wordt. Het deel waar aan getrokken wordt blijft onder spanning en je hebt je handen vrij om een rug uit het plaatwerk weg te tikken met een uitdeukhamer. De prijs van de flash trektoren is zeer aantrekkelijk, deze wordt onder de €1000,- aangeboden.

Veel plaatwerkers hebben niet zo veel met lijmtechniek. Een veel gehoorde klacht is: het zit niet vast en daardoor werkt het niet. Lijmen is een nieuwe techniek en nieuwe technieken moeten aangeleerd worden. Daarom is het dringende advies om een lijmtraining te volgen. MSH verzorgt deze trainingen in het eigen trainingscentrum in Hoorn. Voor bedrijven die twijfelen om te investeren in lijmtechniek is het advies, volg eerst een training, ontdek het rendement en doe daarna de investering. Het is zeker dat deze nieuwe reparatietechniek een enorme tijdsbesparing oplevert en u uitgedaagd wordt om hiermee aan de slag te gaan.

MSH equipment introduceert nieuwe reparatietechnieken met grote besparingen

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.