Livestream met Bart Janssen (Dealerglass): ‘Marktaandeel dealers in ruitherstel moet van 6 naar 20 procent’
Dealerglass oprichters Erwin Arends (l) en Bart Janssen (r). (Foto: Dealerglass)

Livestream met Bart Janssen (Dealerglass): ‘Marktaandeel dealers in ruitherstel moet van 6 naar 20 procent’

Bart Janssen, één van de bedenkers van Dealerglass, heeft in de Automotive Livestream verteld waarom een ruitschadeherstelfranchise voor dealers nodig is. Klik hier om de Livestream te beluisteren.

Dealerkanaal
Bart Janssen, voormalig directeur fleetsales bij Pon, is samen met Erwin Arends met Dealerglass begonnen. Hiermee willen zij een deel van de gestuurde ruitschade van zakelijke klanten (lease- en verzekeringsmaatschappijen) naar het dealerkanaal loodsen. Dealers spelen een beperkte rol in de ruitschade; de markt wordt gedomineerd door de Belron-bedrijven (Carglass, Autotaalglas en Glasgarage) en in mindere mate door Kwik-Fit en Autoglaz. We spraken met Janssen over hoe de ruitschadeherstelfranchise op kan boksen tegen de grotere spelers in de markt en waarin dealers moeten investeren om zich aan te sluiten bij de dealerglasformule. Hoewel het huidige marktaandeel voor dealers rond de 6 procent ligt, verwacht Janssen dat dit de komende jaren gaat stijgen: “Een marktaandeel voor dealers van 20 procent is goed mogelijk.”

Ontwikkelingen
In de Livestream bespreekt Automotive de ontwikkelingen in de autobranche met een of meerdere gasten. De Automotive Livestream is hier terug te zien, op Linkedin, Youtube en Facebook. (Foto: Dealerglass)

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.