Helft parkeerschades wordt niet hersteld

Helft parkeerschades wordt niet hersteld

105_0575Ruim twee derde van de parkeerschades aan eigen auto’s wordt door de eigenaren niet gemeld bij hun verzekering en de helft wordt ook niet hersteld. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van schadeketen AAS.

AAS Dagherstel
AAS liet het onderzoek uitvoeren ter gelegenheid van de introductie van AAS Dagherstel. Onder dit nieuwe label biedt de schadeketen autobezitters de mogelijkheid om kleine schades snel en effectief te laten repareren. Maar volgens directeur Nicole Spenkelink heeft driekwart van de autobezitters geen idee wat het kost om een parkeerdeuk te laten repareren. “Daarom kan de klant bij AAS Dagherstel direct zien wat de kosten zijn, hoelang het duurt en zelfs welke besparing het oplevert voor het milieu.”

Cosmetisch schadeherstel
Uit het onderzoek blijkt dat veel mensen kleine schades laten zitten, maar ook dat er nog veel onbekendheid is met de mogelijkheden voor cosmetisch schadeherstel. Ongeveer 40% van de ondervraagden vindt dat de reparatie van kleine schades niet langer dan 4 uur mag duren. Die tijd wordt dan bij voorkeur doorgebracht met lezen, werken, TV kijken of gewoon niets doen. Enkele geïnterviewden gaven aan wel wat te zien in de diensten van een masseur, kapper of schoonheidsspecialiste.
Meer dan de helft van de ondervraagde autobezitters liep in de afgelopen twee jaar een krasje of een parkeerdeukje aan hun auto op. Eén op de drie schaderijders weet niet hoe hoog het eigen risico van hun autoverzekering is. Ruim de helft van de ondervraagden zegt in het geval dat er een kleine schade ontstaat, eerst contact op te nemen met hun garage of dealer.

AAS wil hierop inspelen met de nieuwe eigen vestiging in Den Haag Forepark. Er is gekozen voor werkplekken met Wifi en een wachtruimte die is ingericht als een gezellige huiskamer. Voor vervangend vervoer is er een fiets of scooter beschikbaar of wordt de klant even thuisgebracht.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.