Glasgarant vernieuwt samenwerkingsmodel

Glasgarant vernieuwt samenwerkingsmodel

Glasgarant gaat per 1 januari 2020 haar samenwerking met de aangesloten dealers, autoschadeherstellers en ruitschadeherstellers vernieuwen. Dit maakte Relatiemanager Ronny Wiecherink bekend tijdens de bijeenkomst voor ruitschadeherstelbedrijven bij Bovag in Bunnik.

Samenwerking
Uitgangspunt in het vernieuwde samenwerkingsmodel van Glasgarant is dat samenwerking tussen bedrijven die bij Glasgarant en bedrijven die bij Schadegarant zijn aangesloten wordt aangemoedigd. Zo kunnen deze bedrijven optimaal van elkaars kennis gebruik maken. De bij Schadegarant aangesloten dealers kunnen naast hun Schadedistributiefunctie ook een Glasdistributiefunctie krijgen. De dealer heeft dan de regie over het herstel van een autoruit. De auto blijft staan bij de dealer, die zijn werkplaats voor de reparatie beschikbaar stelt aan een bij Glas- of Schadegarant aangesloten autoruithersteller die is gekoppeld aan deze dealer. “Op deze manier heeft de klant een vrije keuze voor een dealer”, aldus Wiecherink. “Bovendien is bij de dealer de kennis en het equipment aanwezig.” In deze samenwerking geldt dat de dealers ook een distributiefunctie hebben in Schadegarant. Bovendien zijn ze lid van Bovag of Focwa.

Expertises
Ook wordt het aantal fysieke expertises teruggebracht. Wel zullen gesloten dossiers achteraf meer worden gecontroleerd. De resultaten zullen worden meegenomen in de eXperate-rating. Deze eXperate rating bepaalt vervolgens de positie van de vermelding op de website van Glasgarant.

Bij de ingebruikname van de vernieuwde samenwerkingsovereenkomst volgend jaar worden de bestaande scores van de aangesloten bedrijven in eXperate uitgefaseerd, waarna geleidelijk wordt overgegaan tot de nieuwe systematiek.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.