Focwa: sanctiebeleid voor autoruitherstellers

Focwa: sanctiebeleid voor autoruitherstellers

Vanaf heden is een gesanctioneerde klachtentoetsing van kracht voor alle Focwa autoruitherstelbedrijven. Reden is dat Focwa de kwaliteit van haar leden wil borgen nu opdrachtgevers en de markt steeds hogere eisen stellen aan hun leveranciers. Een klacht die bij FOCWA binnenkomt wordt geregistreerd en afgehandeld door de bemiddelaar en/of geschillencommissie. Is het bedrijf -volgens de uitspraak van de geschillencommissie of rapportage van de bemiddelaar- verwijtbaar aan de klacht, volgt er een formele waarschuwing (gele kaart). Krijgt hetzelfde bedrijf binnen 2 jaar opnieuw een gele kaart dan wordt zijn Focwa-erkenning ingetrokken. Het sanctiebeleid geldt ook voor de Focwa autopoets-, autobekleed-, autorestauratie-, caravan- en camperservice- en motorfietsschadeherstelbedrijven.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.