Focwa Coronameldpunt: diepste dal bereikt

Focwa Coronameldpunt: diepste dal bereikt

Focwa/leden beleven moeilijke tijden. Orderportefeuilles blijven even slecht gevuld als in de Paasweek en gemiddeld ondervindt 30% steeds grotere financiële moeilijkheden, zelfs na interventie van de overheidsmaatregelen. Dit meldt Focwa op basis van het zojuist verschenen Focwa Coronameldpunt.

Niet verslechterd
Toch concludeert Focwa dat het diepste dal is bereikt. Op basis van metingen lijkt het er in eerste instantie op dat de situatie in de schadeherstelsector niet nog verder is verslechterd. Maar er blijken wel grote verschillen tussen de verschillende types Focwa-bedrijven. Gemiddeld 80% van de autoruitherstelbedrijven en 82% van de caravan- en camperservicebedrijven ervaren minder werkzaamheden in de werkplaats (ten opzichte van het gemiddelde 66%). In de orderportefeuilles blijft respectievelijk 91% en 87% van deze bedrijven ver boven het gemiddelde (74%).

Vertrouwen
Die trend zet zich ook door in het vertrouwen in een doorstart na de crisis. Caravan- en camperservicebedrijven (55%) en autoruitherstelbedrijven (67%) halen het gemiddelde (80%) hier ver naar beneden. Bovendien staan deze bedrijven voor grote financiële uitdagingen. Ten opzichte van een gemiddelde van 30% signalen respectievelijk 73% en 43% van deze bedrijven respectievelijk grote liquiditeitsproblemen.

Tijdens een webinar vandaag (donderdag 7 mei 2020) gaat Focwa met haar leden in gesprek over de coronaprotocollen die Focwa samen met vakbonden heeft opgesteld voor veilig werken. Om u aan te meldne, klik hier.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.