EMM ontvouwt nieuw schadeherstelconcept

EMM ontvouwt nieuw schadeherstelconcept

PeterdeRooEMM International ontvouwt op het ogenblik haar nieuwe internationale schadeherstelconcept onder de naam ‘GO! Car repair’. Dit zei Peter de Roo, Business Development Director bij EMM, tijdens het schadecongres van Automotive Insiders op 25 juni.

Klantgericht concept
Het gaat om een nieuw klantgericht concept waarmee het schadeherstelbedrijf nieuwe klanten kan bereiken met bestaande en nieuwe diensten. De aanpak draait om snel, gemakkelijk en voordelig: kleine cosmetische schades die binnen twee uur kunnen worden hersteld. Voor de autoeigenaar is er een wachtruimte met Wifi zodat hij kan blijven doorwerken of ontspannen. “Wachten wordt weer leuk”, aldus De Roo. “Ondernemers moeten zelf weer kansen in de markt creëren en actief nieuwe klantgroepen werven met acquisitie via kanalen zoals Social Media en de website. Ook kun je denken aan samenwerking met een wasstraat.”

Cross-selling
Voordeel voor de klant is dat hij plezierig en niet te lang hoeft te wachten, aldus De Roo: “Voordeel voor het schadebedrijf is dat men weet waar de kosten liggen. De twee uren worden efficiënt ingezet, de capaciteit wordt beter benut en er zijn geen bijkomende kosten zoals een leenauto.” Bovendien biedt het concept de schadehersteller mogelijkheden van cross selling, zoals het reinigen van de auto of het aanbieden van nieuwe diensten.

De formule kan geheel of gedeeltelijk worden geïntegreerd in het bestaande schadeherstelbedrijf en wordt altijd via de dealer/distributeur geleverd. De Roo: “Door een professionele samenwerking tussen de formule, de faciliterende dealer en het lokaal ondernemerschap kan GO! Car repair uitgroeien tot het voor de eindklant meest aantrekkelijke schadeherstelbedrijf in de regio. Dat is het uiteindelijke doel dat EMM International met GO! Car repair voor ogen heeft. Inmiddels is er enorme interesse vanuit Spanje, Australië en Noord-Amerika.

Klik hier voor het filmpje.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.