AAS: 64% autobezitters vindt schadevrije auto belangrijk

AAS: 64% autobezitters vindt schadevrije auto belangrijk

Bijna tweederde van de autobezitters vindt het belangrijk dat hun eigen auto schadevrij is. En van degenen die de afgelopen twee jaar schade heeft gehad, laat de helft de schade niet herstellen.

Te duur
Dat blijkt uit onderzoek onder autobezitters in opdracht van Allround Automotive Solutions (AAS). De resultaten werden gepresenteerd tijdens de lancering van AAS Dagherstel in Den Bosch. Als reden om de schade niet te laten herstellen wordt opgegeven dat het herstel te duur is of dat men er geen tijd voor heeft. “Slechts 10% van de respondenten vindt het onbelangrijk dat hun auto schadevrij is”, aldus Nicole Spenkelink, directeur AAS. “60% van de ondervraagden die een kleine schade wil laten herstellen weet niet direct wat ze moeten doen.”

Onbekend
Volgens AAS geeft dt onderzoek aan dat er onder consumenten nog veel onduidelijkheid is over cosmetisch schadeherstel. Herstel van cosmetische schade via nieuwe technieken als ‘spotrepair’ en ‘uitdeuken zonder spuiten’ is nog relatief onbekend. Spenkelink: “Met ons nieuwe consumentenlabel AAS Dagherstel spelen we daarop in. We bieden laagdrempelige toegang tot herstel van kleine schades. Klanten kunnen via een menukaart direct zie wat de kosten zin, hoe lang het duurt en welke garantie ze krijgen. En we leggen alles uit zonder vakjargon.”

AAS Dagherstel is het afgelopen jaar al getest in de proeftuin van AAS, de Flagship store AAS Forepark in Den Haag.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.