Nieuwe netwerkstrategie Glasgarant raakt ook Schadegarant
De Glasgarant-verzekeraars hebben besloten om het samenwerkingsmodel en het netwerk met ruitschadeherstelbedrijven per 1 januari 2019 drastisch te wijzigen. Dit meldt Glasgarant/Schadegarant op hun website. Aanleiding voor de wijzigingen zijn de uitkomsten van een strategische heroriëntatie van Glasgarant, waarover de aangesloten bedrijven reeds zijn geinformeerd.
Samenwerking
Glasgarant benadrukt dat de wijzigingen ook directe invloed zullen hebben op het samenwerkingsmodel en netwerk van Schadegarant. In de nieuwe samenwerkingsovereenkomst die Schadegarant per 2019 aan nog te selecteren bedrijven aanbiedt, wordt ook de afwikkeling van autoruitschade mogelijk. Onderlinge samenwerkingen tussen Glasgarant- en Schadegarantbedrijven zal worden aangemoedigd. Schadegarant-bedrijven krijgen de mogelijkheid om ruitschadeherstelwerkzaamheden (geheel of gedeeltelijk) uit te (laten) voeren.
Afwikkeling
Voor de afwikkeling van een auto(ruit)schade komt er voor de verzekerden één vereenvoudigd online zoekprogramma met Schadegarant- en Glasgarantbedrijven. Net als bij Schadegarant zal ook bij Glasgarant per 2019 afscheid genomen worden van de eXperate-ratings, en zal er alleen nog gewerkt worden met eXperate-scores. Ook is vanaf 1 januari 2019 de 24-uursservice niet meer verplicht voor de bij Glasgarant aangesloten bedrijven.
Glasgarant meldt haar nieuwe samenwerkingsmodel in de komende maanden te zullen uitwerken. Voor de samenstelling van het geheel nieuw (ruit)schadeherstelnetwerk zal in de loop van 2018 een nieuwe selectieprocedure plaatsvinden.