Nieuw samenwerkingsmodel Schadegarant
Het nieuwe samenwerkingsmodel van Stichting Schadegarant is deze week officieel van start gegaan. In het nieuwe samenwerkingsmodel wordt voor het eerst gedifferentieerd tussen cosmetische en niet-cosmetische schades. Ook wordt er gebruik gemaakt van de allernieuwste filtertechnieken op basis van machine learning, die Schadegarant in eigen beheer heeft ontwikkeld. “Dit past bij de vergaande professionalisering en modernisering in de samenwerking met de autoschadeherstelbranche”, aldus Schadegarant.
Kwaliteit
Schadegarant heeft in het nieuwe samenwerkingsmodel ‘Kwaliteit en veiligheid’ als vierde hoofddoelstelling toegevoegd. De kwaliteit in de schadeherstelbranche staat onder druk en deze druk wordt alleen maar groter met de steeds complexere voertuigen, materialen en reparatiemethodieken. Om de kwaliteit en veiligheid te kunnen blijven garanderen zal de markt zich steeds meer gaan specialiseren waardoor samenwerking noodzakelijk blijft.
eXperate
Schadegarant meet de prestaties van de aangesloten autoschadeherstelbedrijven met behulp van eXperate. De ratingsystematiek die hier voorheen aan werd gekoppeld is in het nieuwe samenwerkingsmodel losgelaten. Voortaan wordt er ieder kwartaal een score (een getal) in plaats van een rating/classificatie (een letter) voor de bedrijven berekend. Deze verandering is tevens in het online zoekprogramma doorgevoerd.
Per 1 juli 2017 werkt Schadegarant samen met 485 autoschadeherstelbedrijven en circa 1.150 dealerbedrijven.