Nederlanders irriteren zich aan gebrekkige uitleg bij schade
Nederlanders ergeren zich aan de gebrekkige uitleg van monteurs bij schade of pech. Toch vraagt maar 3% een second opinion aan. Dat blijkt uit een onderzoek door pechhulpverlener Route Mobiel, waarover onder meer De Telegraaf berichtte.
Second opinion
Volgens Route Mobiel irriteert het Nederlanders dat zij nooit meteen horen wat er precies aan de auto mankeert. 47 procent zegt altijd door te moeten vragen, 27 procent mist vaak informatie over wat er daadwerkelijk kapot is en hoeveel de schade kost. 3 procent van de Nederlanders vraagt na het bezoek aan de garage een second opinion aan bij een concurrent.
Prijs en service
Voor bijna 80 procent van de Nederlanders blijkt dat prijs en service het zwaarst wegen bij de keuze van een garage, aldus Route Mobiel. Iets meer dan 20 procent vindt ook factoren als imago en het merk van de garage belangrijk. Daarnaast luistert bijna 40 procent van de Nederlanders bij een keuze naar vrienden en familie voor advies. De overige 60 procent zoekt de geschikte garage via een zoekmachine, vergelijkingssite of kijkt naar de dichtstbijzijnde garage in de buurt.