Inshared gaat kleine schades volledig digitaal afhandelen

InsharedInShared gaat als eerste verzekeraar in de wereld alle eenvoudige schadeclaims van begin tot einde digitaal afhandelen. Het gaat om circa 60% van de gevallen. Met deze stap gaat de online schadeverzekeraar het schadeafhandelingsproces voor verzekerden naar eigen zeggen sneller, makkelijker en volledig transparant maken.

Online schadehulp
De online schadehulp maakt hiermee een eind aan de  ergernissen van consumenten bij het indienen van schadeclaims. Daarnaast verwacht de organisatie met deze digitaliseringslag aanzienlijk te kunnen besparen op de schadekosten wat uiteindelijk ten goede komt aan haar verzekerden.
Nu is het online of mobiel melden van schades inmiddels bij verschillende verzekeraars al mogelijk: “Maar ook afhandeling is volledig te automatiseren omdat het gros van de schadegevallen eenvoudig van aard is. Bij de meer complexere schades blijft menselijke begeleiding en ondersteuning van toepassing.”

Online schademap
Voor de digitale afhandeling ontwikkelde men een systeem, waarbinnen het volledige schadeafhandelingsproces online doorlopen wordt. In een eigen online schademap kunnen verzekerden alle informatie terugvinden. Van het indienen van de claim tot alle correspondentie met betrokken partijen. Door middel van een tracking en tracing systeem kunnen klanten van InShared alle stappen in het proces bovendien zelf op de voet volgen.

InShared voert het digitaal indienen en afhandelen van schadeclaims vanaf 13 juni 2014 officieel in. Duizend klanten kreeg afgelopen maand al de kans om de digitale schadehulp te testen.

Auteur: court-jan

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.