Google roemt Schadegarant model
Schadegarant en datapartner Xomnia waren één van de sprekers tijdens het Google Lighthouse event voor banken en verzekeraars. Reden is dat GCP (Google Cloud Platform) het Schadegarant model heeft geroemd als ‘best practise’ vanwege haar innovatieve schadedossier-analyses.
Google Lighthouse
Tijdens het Google Lighthouse heeft Schadegarant haar nieuwe dossieranalysetechnieken op basis van big data toegelicht. Hiervoor is Schadegarant eerder een samenwerking aangegaan met big data partner Xomnia. Bij het analyseren van schadedossiers op basis van big data-technieken kunnen de partijen patronen herkennen, zoals bijvoorbeeld schadebeeldcombinaties. “De historische informatie helpt om te professionaliseren en te moderniseren in samenwerking met de autoschadeherstelbranche”, aldus Schadegarant. “Deze innovatie maakt deel uit van het nieuwe samenwerkingsmodel dat per 1 juli 2017 is gelanceerd.”
Data-analyse
De big data gedreven analysemodellen draaien in het Google Cloud Platform. Via GCP data-analyses wordt gebruik gemaakt van een beheertool die bepaalt binnen welke scenario het beste tot zijn recht komt: “Er zijn via deze techniek bijvoorbeeld schadebeeldcombinaties ontdekt die nooit eerder zijn ontdekt”, aldus Schadegarant. (Bron/foto: Schadegarant)