Gestuurde schadestroom zet druk op kwaliteit
Nergens wordt de verhouding tussen prijs en kwaliteit van autoschadeherstel zo op de spits gedreven als in de gestuurde schadestroom. Dit is het thema van de bijeenkomst ‘Prijs en kwaliteit van schadeherstel’ op 13 september van Automotive Insiders.
Kwaliteit garanderen
De centrale vraag is hoe verzekeraars en leasemaatschappijen als de belangrijkste partijen in de gestuurde schadestroom de kwaliteit van autoschadeherstel garanderen. Johan Van Den Neste, commercieel directeur van Inshared, en Emiel van Onzenoort, commercieel directeur van Athlon, geven beide antwoord op deze vraag. Onder leiding van Ric van Vugt en Edward Reinderts zullen zij daarover met elkaar in gesprek gaan. Brancheorganisaties moeten voorwaarden scheppen voor ondernemers om hun vak te kunnen uitoefenen, maar ze gaan niet over de prijs die voor hun vakmanschap betaald wordt, aldus Automotive Insiders: “Dat is een kwestie van marktwerking. Daarin hebben verzekeraar en leasemaatschappij een belangrijke rol als grote opdrachtgevers voor schadeherstelbedrijven en schadeherstelketens in het bijzonder.”
Programma
Tijdens de bijeenkomst ‘Prijs en kwaliteit van autoschadeherstel’ wordt de huidige situatie geschetst. Het programma wordt aangevuld door gesprekken met Toine Beljaars, voorzitter van de afdeling schade van Bovag, en directeur Femke Teeling van Focwa.