Centraal Beheer start met platform voor schadeherstel
Centraal Beheer start met een online platform waarop automobilisten offertes voor schadeherstel kunnen opvragen van schadeherstellers uit het netwerk van Centraal Beheer.
Onverzekerde schade
Met het platform wil Centraal Beheer alle automobilisten in Nederland extra hulp bij onverzekerde autoschade bieden. Met behulp van de offertes kunnen automobilisten een keuze maken voor een hersteller. Iedereen kan gebruik maken van het schadeherstelnetwerk van Centraal Beheer.
Offertes
Op het platform beschrijven automobilisten hun schade en uploaden ze foto’s van de schade. Binnen drie werkdagen krijgen zij offertes van herstellers uit het netwerk van Centraal Beheer. Deze kunnen ze vergelijken en een keuze maken uit één van de herstellers. De basisversie van het platform staat live en wordt verder doorontwikkeld.
Met het online platform voor autoschade speelt Centraal Beheer in op de behoefte van de klant, aldus directeur Marteyn Roose: “Klanten met een beperkte dekking of die hun no claim niet willen aanspreken, betalen de kosten voor schadeherstel zelf. Wij zien dit aantal toenemen. Als je zelf je autoschade regelt, is het moeilijk en tijdrovend om herstellers te beoordelen op prijs, kwaliteit en betrouwbaarheid. Wij sturen daar voortdurend op in ons netwerk. Door onze dienstverlening makkelijk en online toegankelijk te maken, helpen wij autobezitters een keuze te maken”.