CED lanceert ‘CED Connect’ voor afhandeling schades
CED heeft tijdens DIA in Amsterdam, een internationaal event op het gebied van InsurTech en innovatie in de verzekeringsbranche, CED Connect geintroduceerd voor de afhandeling van schades. Hiermee kan ruim 70%van alle schades automatisch worden afgehandeld.
Schadeafhandeling
CED Connect is volgens CED het nieuwe en meest geavanceerde platform voor digitale schadebehandeling. Het platform kent een sterke mate aan automatisering: “Van de controle van de polis, het vaststellen van de aansprakelijkheid en het schadebedrag, de financiële afwikkeling, tot aan herstel en communicatie. Hierdoor blijft er meer tijd over voor persoonlijke aandacht voor uw klanten. CED Connect is de nieuwe standaard voor iedereen met een schaderegelingsbevoegdheid, van verzekeraars, volmachten tot serviceproviders.”
Efficiency
De eerste implementaties zijn veelbelovend, aldus CED: “De resultaten laten zien dat ruim 70% van alle schades in enkele minuten kunnen worden afgehandeld. Ook laten de resultaten 150 tot 250% efficiencyverbetering en een 40% hogere klanttevredenheid zien.”