AkzoNobel presenteert concept voor cosmetische reparaties
Tijdens het Schadeseminar van Bovag op 8 maart heeft AkzoNobel haar nieuwe concept gepresenteerd voor cosmetisch schadeherstel.
Rapid Repair
Het zogeheten Rapid Repair concept biedt varianten voor het uitvoeren van kleine reparaties op één locatie. “Het gaat over een all-in-one concept waarmee we het herstel van kleine schades ‘lean’ organiseren op één plek in de werkplaats”, aldus business consultant Remco Ruiter. “Deze herstelmethode is niet nieuw, maar we hebben het wel geperfectioneerd en verpakt in een herkenbaar concept.”
Er zijn drie varianten, afgestemd op de situatie binnen de werkplaats van een schadeherstelbedrijf. Bij Rapid Repair Station wordt de schade geheel in dezelfde cabine hersteld. Rapid Repair Move is identiek, maar maakt gebruik van een cabine die wordt verplaatst van auto naar auto. De derde variant Rapd Repair Team wordt toegepast in een zone waar de medewerkers veel intensiever met elkaar samenwerken en ook steeds meer taken van elkaar over kunnen nemen, waardoor de doorlooptijd aanzienlijk korter is.
Veranderende processen
Reden voor de introductie van Rapid Repair zijn de veranderende processen in het schadeherstelbedrijf tegen de achtergrond van kortingen, lagere tarieven en dalende marktvolumes. “De Rapid Repair werkwijze is efficiënter en bespaart op verplaatsen van auto’s, overdrachten, energie- en huurautokosten”, aldus Ruiter. “Met Rapid Repair worden twee snelheden van schadeherstel binnen één bedrijf mogelijk door cosmetisch en complex schadeherstel slim te scheiden.”