Aegon start pilot voor herkenning complexiteit schades
Aegon Schade Service start een pilot voor het herkennen van cosmetische en complexe schades. Hiermee wil de verzekeraar klaar zijn voor de daadwerkelijke start met de segmentatie van alle schades in complex en cosmetisch.
Vóór calculatie
Aegon wil het onderscheid tussen complex en cosmetisch al kunnen maken voordat de Audatex calculatie is gemaakt, aldus Business Manager Aegon Schade Service Paul Knapper. “Het voordeel hiervan is dat als het daadwerkelijk een cosmetische reparatie is, er geen Audatex calculatie hoeft te worden gemaakt. Want dat zou dan weer extra kosten met zich meebrengen.”
Malin
Voor de pilot gaat Aegon Schade Service werken met Malin, het softwarepakket van Schadeherstelmeester, waarmee Aegon samenwerkt. Malin werkt op basis van het kenteken van de auto of via bevraging. Naast het aangrijppunt van de schade wordt gebruik gemaakt van complexiteitsvragen. Aan de hand van de ingevoerde gegevens en uitvoeringsspecificatie vindt er een analyse plaats door Malin met als uitkomst cosmetisch, complex zonder merkerkenning of complex met merkerkenning.