Aegon lanceert Aegon Hagelschade Service
Aegon lanceert de Aegon Hagelschade Service, een nieuw calamiteitenplan dat zorgt voor een snelle afwikkeling van hagelschades bij een hagelcalamiteit. Volgens Ewald van der Mortel, Relatiemanager Aegon Schade Service, wil de verzekeraar hiermee voorkomen dat er ondercapaciteit ontstaat bij verzekeraars, expertisebureaus en herstellers.
Hagelservice Centrum
De Aegon Hagelschade Service is gebaseerd op samenwerking tussen Aegon en eventueel andere verzekeraars, de aangesloten schadeherstellers, een Restyleteam, expertisebureaus en intermediairs. Als middelpunt fungeert het Aegon Hagelservice Centrum, dat de coördinatie ter hand neemt. Dit centrum fungeert als callcenter waar de schades worden gemeld en van waaruit alle communicatie met betrokken partijen plaatsvindt. Hier worden de schades geregistreerd, afspraken gemaakt voor intake, expertise en herstel en het reparatieproces vastgelegd. Ook worden hier de kosten vastgelegd en bewaakt.
600 restylers
Voor het herstel gaat Aegon 30 herstellers in Nederland selecteren en trainen. Deze worden geactiveerd als er een hagelcalamiteit is. Zij zijn verantwoordelijk voor het herstel van hagelschades in hun regio en kunnen daarvoor andere Aegon schadeherstellers als satelliet inschakelen. Ook start Aegon een Nederlands bedrijf dat een beroep kan doen op 600 restylers in binnen en buitenland. Er komen Aegon contactpersonen die het hele proces begeleiden.
Volgens Van der Mortel worden de polisvoorwaarden van de autoverzekering aangepast: “Hierin wordt straks bepaald dat de klant gebruik moet maken van de Aegon Hagelschade Service. Inmiddels is er ook belangstelling bij andere verzekeraars om mee te doen in dit nieuwe concept.”